Известие

Collapse
No announcement yet.

Маховик и съединител при JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Маховик и съединител при JTD

    От доста писания тези дни, разглеждане на EPER различни издания, в мен се породиха няколко въпроса, на които реших да намеря правилния отговор и затова посетих една верига от магазини за части за Алфа. При обсъждането се оказа - в стари издания на EPER дават дизели с лагер помпа - а те са с помпа бутало вилка. Дават ги с обърнат съединител, а те са с прав (или обратното), дават ги с различни видове маховици. При разглеждане на каталози на производители и новия EPER, а и от опит на продавачите се установи - маховикът за всички JTD мотори сега е един и същ, независимо от кубатура и вентили, няма с лагер помпа, съединителите са едни и същи, с изключение на притискателните дискове, които са два вида - усилен и нормален
    Проверката касаеше 156, но тя е еднаква и с 147, с модели на фиат и ланчия
    Моля за подкрепени с факти мнения
    Last edited by tonov; d.m.y г., 18:29. Основание: допълнение
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

  • #2
    Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
    ot dosta pisaniq тези дни, разглеждане на EPER различни издания, в мен се породиха няколко въпроса, на които реших да намеря правилния отговор и затова посетих една верига от магазини за части за Алфа. При обсъждането се оказа - в стари издания на EPER дават дизели с лагер помпа - а те са с помпа бутало вилка. Дават ги с обърнат съединител, а те са с прав (или обратното), дават ги с различни видове маховици. При разглеждане на каталози на производители и новия EPER, а и от опит на продавачите се установи - маховикът за всички JTD мотори сега е един и същ, независимо от кубатура и вентили, няма с лагер помпа, съединителите са едни и същи
    Проверката касаеше 156, но тя е еднаква и с 147, с модели на фиат и ланчия
    Моля за подкрепени с факти мнения
    Има 147ци 115ps. JTD с лагер помпа и с по различен съединител.
    Attached Files
    Last edited by thecleaner; d.m.y г., 12:42.
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
      Има 147ци 115ps. JTD с лагер помпа и с по различен съединител.
      Аз по принцип пишех за 156, но това е ценно мнение и ще го разгледам и споделя
      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
      156 1.8TS 16V (01.2001)
      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
      0879369082

      Comment


      • #4
        Под израза "всички жтд-та" какво визираш?
        Дори и 1.9 и 2.4, още и жтд, мжет, жтдм...
        Ако поставиш малко по-точно въпроса, може би ще получиш и малко по-ясен отговор.

        п.п. примерно и Стило 115кс е с лагер помпа.

        п.п.2 Съединителите на жтд-тата не са еднакви.
        Не се различават само по сила на притискателя, както ти се иска. И на размери са различни при различни жтд-та и не са взаимнозаменяеми.
        Last edited by BO; d.m.y г., 13:11.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
          Под израза "всички жтд-та" какво визираш?
          Дори и 1.9 и 2.4, още и жтд, мжет, жтдм...
          Ако поставиш малко по-точно въпроса, може би ще получиш и малко по-ясен отговор.

          п.п. примерно и Стило 115кс е с лагер помпа.

          п.п.2 Съединителите на жтд-тата не са еднакви.
          Не се различават само по сила на притискателя, както ти се иска. И на размери са различни при различни жтд-та и не са взаимнозаменяеми.
          Dobre, нека се съсредоточим само за 156 - и М, и M-Jet, и обикновени. И за маховика също
          Last edited by NightRider; d.m.y г., 13:14. Основание: допълн
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #6
            Ммммм, да интересна тема.....
            И аз да вметна нещичко, на Фиат-браво, брава, мареа са 230мм а на наще ЖТДЕ-та са 235мм.

            И да ползвам хубавата темичка и аз да попитам нещо в тоя ред на мисли...... Нощния предполагам няма да има нищо против.....

            Защо се използват 2-варианта с лагерпомпа и с цилиндър?
            Лагерпомпата е по-скъпа и ако се повреди е по-сложна смяната и това е едната гледна точка.
            Но пък от друга страна повечето 156-ци които съм карал са били със сравнително твърд педал на съединителя (те са с цилиндър отгоре на скоростната кутия).
            Докато при 147-ците (които са с лагерпомпа) съединителя е доста по-мек.....

            Дали лагерпомпата макар и по-скъпа резервна част и с по-труден достъп при повреда, не е по-сполучливия вариант за силния съединител?
            sigpic
            Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
            156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
            147 JTDm 140-Малката манекенка
            GT- JTDm 150

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
              Ммммм, да интересна тема.....
              И аз да вметна нещичко, на Фиат-браво, брава, мареа са 230мм а на наще ЖТДЕ-та са 235мм.

              И да ползвам хубавата темичка и аз да попитам нещо в тоя ред на мисли...... Нощния предполагам няма да има нищо против.....

              Защо се използват 2-варианта с лагерпомпа и с цилиндър?
              Лагерпомпата е по-скъпа и ако се повреди е по-сложна смяната и това е едната гледна точка.
              Но пък от друга страна повечето 156-ци които съм карал са били със сравнително твърд педал на съединителя (те са с цилиндър отгоре на скоростната кутия).
              Докато при 147-ците (които са с лагерпомпа) съединителя е доста по-мек.....

              Дали лагерпомпата макар и по-скъпа резервна част и с по-труден достъп при повреда, не е по-сполучливия вариант за силния съединител?
              Хубави са въпросите ти. И на мен ще ми е интересно мнение на специалистите, които се занимават с това. Според мен лагер помпата е по-удачната част от една вилка, която се бута, осигурява по-плавен и равномерен натиск. Но хубавите неща са по-скъпи винаги.
              Колкото до маховиците - всички 156 с демпферни такива са с едни и същи. Това установих днес с колегите от магазина, т.е. те ми го доказаха
              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
              156 1.8TS 16V (01.2001)
              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
              0879369082

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                Ммммм, да интересна тема.....
                И аз да вметна нещичко, на Фиат-браво, брава, мареа са 230мм а на наще ЖТДЕ-та са 235мм.

                И да ползвам хубавата темичка и аз да попитам нещо в тоя ред на мисли...... Нощния предполагам няма да има нищо против.....

                Защо се използват 2-варианта с лагерпомпа и с цилиндър?
                Лагерпомпата е по-скъпа и ако се повреди е по-сложна смяната и това е едната гледна точка.
                Но пък от друга страна повечето 156-ци които съм карал са били със сравнително твърд педал на съединителя (те са с цилиндър отгоре на скоростната кутия).
                Докато при 147-ците (които са с лагерпомпа) съединителя е доста по-мек.....

                Дали лагерпомпата макар и по-скъпа резервна част и с по-труден достъп при повреда, не е по-сполучливия вариант за силния съединител?
                Ми едва ли е по-силния вариант. Лагер помпата е предпочитана при бензиновите 156ци, а за тях знаеш че им трябва по слабо усилие. В тоя ред на мисли при 159 пък всичко е на лагер помпи, а на 166 лагер помпа няма.

                П.С. На 166 2.0 16v. известен ли е факта на широката алфистка дизелова общественост, че на някои 66ци, съединителя е 324ката и е с маховик както при JTD тата
                Fiat Punto 1.4GT 1996
                Hyundai Tucson 2.0 2007
                Renault Clio 1.5 2019

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                  Ми едва ли е по-силния вариант. Лагер помпата е предпочитана при бензиновите 156ци, а за тях знаеш че им трябва по слабо усилие. В тоя ред на мисли при 159 пък всичко е на лагер помпи, а на 166 лагер помпа няма.

                  П.С. На 166 2.0 16v. известен ли е факта на широката алфистка дизелова общественост, че на някои 66ци, съединителя е 324ката и е с маховик както при JTD тата
                  Виждал съм такова нещо, но не помня коя 166 беше
                  Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                  156 1.8TS 16V (01.2001)
                  147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                  0879369082

                  Comment


                  • #10
                    166 2.4жтд 20v е с лагер-помпа
                    156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                    OEM & Ventura Garage
                    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                    Comment


                    • #11
                      Относно лагер помпата - според мен е важно да е правилно оразмерена и качествено направена. Тя е по-удачния вариант
                      Но да изчистим въпросът за демпферния маховик и съединител за 156 дизелите, ако обичате
                      Last edited by NightRider; d.m.y г., 11:55. Основание: допълн
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #12
                        Горна помпа - лагер помпа.
                        Горна помпа, слейв цилиндър, аксиален лагер.

                        На фиатските jtd-та (105) аксиалния лагер е слабо място.
                        На лагер помпата може да се смени и само лагера и цената е доста по-тънка.
                        ex - 147 16v multijet

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                          Има 147ци 115ps. JTD с лагер помпа и с по различен съединител.
                          Колега, поне по празниците не показвайте такива скъпи части, че на човек му се дърпа фъша като ги види. Къде точно е разположена тая лагерпомпа, откъде може да се види? Нещо снимка, схема ако може
                          Alfa Romeo 147 1.9 JTD

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Liminat Покажи съобщение
                            Колега, поне по празниците не показвайте такива скъпи части, че на човек му се дърпа фъша като ги види. Къде точно е разположена тая лагерпомпа, откъде може да се види? Нещо снимка, схема ако може
                            Поглеждаш отгоре на скоростната кутия и ако няма помпа а излиза един щуцер вертикално значи си с лагер помпа.
                            Fiat Punto 1.4GT 1996
                            Hyundai Tucson 2.0 2007
                            Renault Clio 1.5 2019

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Liminat Покажи съобщение
                              Колега, поне по празниците не показвайте такива скъпи части, че на човек му се дърпа фъша като ги види. Къде точно е разположена тая лагерпомпа, откъде може да се види? Нещо снимка, схема ако може
                              Твоята е със съединител на дърпане - споко
                              Не е с лагер-помпа.
                              sigpic
                              Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                              Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                              Comment

                              Working...
                              X